ההשפעות הכלכליות של לגילזציה רפואית

איכות הקנאביס הרפואי מהווה דאגה מרכזית עבור מטופלים ורופאים. ניתן להעריך את איכות הקנאביס הרפואי על ידי הסתכלות על פרופילי הקנבינואידים והטרפן של הצמח. קנבינואידים הם התרכובות הכימיות המצויות בצמחי קנאביס המייצרות השפעות במערכת העצבים המרכזית ומשנות תהליכים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים.

תרבות אורגנית

טרפנים הם תרכובות אורגניות המעניקות טעם, ארומה ופועלות כריחות של צמחי קנאביס. ישנו מספר גדל והולך של ספרות על תכולת טרפנים ויעילות בהתייחס לייצור קנבינואידים בקנאביס סאטיבה כאשר עדויות מתגברות המצביעות על כך שלטרפנים יש השפעה על תפיסות הצרכנים או חוויות במהלך הצריכה.

נושא חם

קנאביס רפואי במבצע הוא נושא חם בחדשות. הלגליזציה של קנאביס רפואי גוברת בשנים האחרונות. ככל שיותר ויותר מדינות מאפשרות לגליזציה של מריחואנה, יש הזדמנויות חדשות למי שרוצה להשקיע בענף זה.

הלגליזציה של קנאביס רפואי היא נושא שנוי במחלוקת מכיוון שאנשים מאמינים שזהו סם לשימוש פנאי. עם זאת, המדע אינו מגבה טענה זו מכיוון שישנם יתרונות בריאותיים רבים משימוש במריחואנה רפואית.

למה לגליזציה של קנאביס טובה לכלכלה

שוק הקנאביס הוא תעשייה של מיליארדי דולרים בארצות הברית, ולגליזציה שלו תיצור מקומות עבודה בכל 50 המדינות. לא רק זה, לגליזציה של קנאביס תניב הכנסות ממסים ותפחית את מספר האנשים בכלא.

בארצות הברית יש הכי הרבה אסירים מכל מדינה בעולם עם 2.2 מיליון אנשים מאחורי סורג ובריח ורק 5 אחוז מהם מרצים עונשים בגין עבירות הקשורות לקנאביס.

בשנים האחרונות היו מספר מחקרים ומאמרים הדנים בהשפעה כלכלית אפשרית של לגליזציה של קנאביס. בשנת 2014, מאמר שפורסם בכתב העת Health Affairs קרא למחקר נוסף על היתרונות הכלכליים של מריחואנה. לפי המאמר, אם המריחואנה הייתה מווסתת וממוסה בדומה לאלכוהול, היא יכולה להניב הכנסות של 13 מיליארד דולר בשנה. המכון למדיניות כלכלית פרסם דוח ביוני 2018 עם אומדן של 6.7 מיליארד דולר בשנה בהכנסות ממסים. ההשפעה הכלכלית הפוטנציאלית של לגליזציה של קנאביס נדונה מאז תחילת המאה ה-19.

לסיכום המאמר

בשנת 1937, הכלכלן מילטון פרידמן טען שהעלויות החברתיות של אלכוהול היו גבוהות בהרבה מאלו של מריחואנה ולכן יש להקפיד על פיקוח ומס. תיאוריה זו ערערה על ידי פרופסור הרווארד ריצ’רד מ. טימוס בספרו “Welfare: A Study In Political Economy” משנת 1971, הקובע כי היתרונות והעלויות החברתיות שווים עבור אלכוהול ומריחואנה.
ההשפעה של לגליזציה של קנאביס תשתנה בהתאם לאופן זה והיכן היא כבר מוסדרת.

בקולורדו, מספר עסקי הקנאביס שילש את עצמו לאחר הלגליזציה ב-2014, מה שהניב פעילות כלכלית נוספת של 1.2 מיליארד דולר למדינה ויצר יותר מ-12,000 מקומות עבודה עד 2017. מנגד, מדינות אחרות ראו ירידה בהכנסות ממסים מאלכוהול.

שתפו עם חברים

מוצרים חמים
פוסטים נוספים
הנמכרים ביותר
מוצרי RAW
מהרו! מבחר ענק של מוצרי המותג העולמי RAW מחכים לכם עכשיו באתר.
לצפייה במוצרים
גאדג'טים לעישון
הכנו לכם קולקציה חדשה של גאדג'טים לעישון והיא כבר עומדת להיחטף!
לצפייה במוצרים
אביזרי עישון
שימו לב! אתם נכנסים לממלכה של אביזרי עישון מהטובים בעולם!
לצפייה במוצרים
מארזים מיוחדים
כל אחד צריך שיהיה לו מארז חגיגי ומיוחד של מוצרי עישון טובים ואיכותיים!
לצפייה במוצרים
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה ריקה
    Scroll to Top
    דילוג לתוכן